BİZİM EVDEN SEÇMELER 2:NANE MOLLA

 Selamlar.Hadi bırakın işi gücü.biraz çocukluğumuza gidelim.Güzel anılarımızı hatırlayıp tebessüm edelim. diyerek başlayıp bi küçüğüm olan 2 numarayı anlatmıştık.


Bu defa da 3 numaralı kardeşime yer vereceğim.Narin ve kırılabilir yapısından dolayı "Nane Molla " diye isimlendirelim küçük prensesi.

Ben 96 lıyım o 98 li.2 yaş var aramızda.Karabiberle ikimiz çok ağlattık bunu küçükken." Sen evlatlıksın,seni çöpten buldular" diyerek.(bunu Yapmayan çok azdır herhalde :)

Kız kardeşi olanlar bilir;

Kız kardeş tatlı bela demektir tabiri caizse.

İki kız kardeş arasında en çok kıyafet kavgası olur.Sonra temizlik,bulaşık sırası kavgası.Sonra klasik Türk Annesi müdahale eder tripli bir edayla"Tamam, siz oturun.Ben hallederim,bütün işleri" diye.

İlk kıyafet kavgamız annemin bana aldığı barbieli bluz ile başlayıp, en sevdiğim trençkotumla devam edip hediye gelen saatimle nirvanaya ulaştı.Tabi bu kadarla  sınırlı değil.Kelamı çok uzatıp sıkmayalım okuru.

Bayramlık olarak almıştık barbieli bluzumu.Hem pembeyi hem barbieyi çok sevdiğim için giymeye kıyamıyordum.Özel bi yere giderken giyerim diye gardrobumun en güvenli köşesinde saklıyordum.Düzelteyim sakladığımı zannediyordum.Tam bi yere gidecekken çıkardım bluzu ve şoka uğradım.Bluzumun her yeri kapkara zift lekesi olmuş.

Zift lekesi ne derseniz?

Antalyanın sıcağına asfalt mı dayanır.Yazın erir asfalt macun gibi.Çocuklar da eline çöp alıp oynar eriyen ziftle ,kimi kağıdı boyar.Benim sevimli kardeşimde aşırıp bluzumu zift partisine katılmış.Tabi biraz curcuna çıkardım evde.

YA SONRA?

Üzerinde Çamaşır suyu ile fırça baskısı yapılmış trençkotumu gördüğümde...kulaklarımdan duman çıktığını iddia edebilirim ama ispatlayamam.

Benim minik kelebeğim ayakkabı bağcıklarını çamaşır suyuna yatırmış sonra da kurumadan bağcıkları ayakkabıya geçirmiş.Bağcıkları ordan oraya sallarken  lacivert trençkotumun üzerinde bi şaheser meydana getirmiş.Fırça baskısı gibi her yere dağılmış beyaz noktalar...

YA SONRA?

Hediye gelen metal saatimin üzerindeki erimeleri görünce anlam veremedim ilk bakışta.Bu nasıl böyle olmuş ya diye düşünürken Şaheser sanatçısı nane molla atıldı hemen.

"Babamın egzama ilaçlarını döktüm  saatine" diye...

PEKİ YA MUTFAK KAVGALARI?

Annem ikimizi mutfağa gönderir, ben bulaşıkları makineye dizerim kardeşim oturur köşede.Laf dalaşı devam eder tabi.Kardeşiyle laf dalaşı etmeyen de ne bileyim :)hayatında eksik bi şeyler var bence.Bu kavgalarımızın hatırına mutfağıma hususi  koltuk koyacağım nane molla için.Gelip oturma imkanı bulur mu bilemem tabi.

Bunlar işin latifesi tabi.Kız kardeş candır, en yakın arkadaşındır,derttaşındır.Her türlü saçmalayabilirsin onunlayken.Kelimelerini düşünmeden sarfedebilirsin.Bi gün ölümüne kavga edersin başka gün ölümüne muhabbet edersin.

Özetle;

Hayata dair birçok şeyi kız kardeşinizle tecrübe eder ve daha sonra kazandıklarınızı gerçek hayata uygularsınız.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME OYUNU 43

KELİME OYUNU 12

KAVGAYI KAYBETMEK