MİNİK KÜTÜPHANEM: IKIGAİ

İLK 3 ümün arasında yer alır İKİGAİ.

Her insanın bir ikigaisi vardır diye başlar kitap. Okinawa Adalarında yaşayan Japonların yaşam tarzlarını anlatır.İnsanların sabah erken kalkıp, evinin önündeki bahçede oyalandıklarını, kendi yetiştirdikleri sebzeleri tükettiklerini,spor yaptıklarını anlatır.Hatta Bir kaç vücut egzersizine resimle yer verilir.

Stresin insanı nasıl çökerttiğini anlatır.Biraz logo terapiden bahseder.(Bu Bölümde ne anlatıyor ya! diyebilirsiniz)

Merak etmeyin hemen motive eder yazar sizi.

Mutluluk sonuçta değil, süreçtedir. En mutlu insanlar en çoğunu elde edenler değildir. Vaktini akışı yakalayarak geçirenlerdir. der.

VE Nietzche den ilave yapar

"Yaşamak için nedeni olan herkes, her türlü nasıla katlanır.”

 bunu okuduktan sonra kitabı kapatıp düşünürsün.Cümle oldukça derin manalar içerir.Hayatını bi gözden geçirirsin.Sorgularsın kendini, nedenini, nasılını...Kaybolup gidersin soruların arasında farkına varmadan...

Kendine geldiğinde kitabın son sayfasında olduğunu görürsün.O kadar sayfanın arasında Bir iki cümlenin hayatına dokunduğunu hissedersin.Sonra dost olursun kitapla.Minnettar kalarak teşekkür edersin.

Teşekkür ederim İKİGAİ.

Sayende sağlığımı ve mutluluğumu daha çok önemsiyorum. 

_güne limonlu su ile başlıyorum.

_5 dk da olsa mutlaka egzersiz yapıyorum.

_yeşil çayla daha sık görüşüyorum.

_ayaklarım yere basıyor. artık....

(Yazımı okuyan sevgili dost!Sence de hayatta bazı şeyleri değiştirmenin zamanı gelmedi mi?

Nereden başlayacağını bilmiyorsan

1 bardak su içerek başla.

1 sayfa okuyarak başla.

1 çekmece düzenleyerek başla.

1 davete "evet" diyerek başla.

1 adım atarak başla.

1'in sihrini görmezden gelme.Kendin için küçük bir adım atarak başla.

Bugün başla.Yarın tekrar et.





Yorumlar

  1. duydum ama okumadım. tişikkirler okuyum mademsi, öğütler güzel, uzakdoğu düşüncelerini çok severim zateeen :)

    YanıtlaSil
  2. baak son yazımdasııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kamptaydım deep.yeni gördüm teşekkürler

      Sil
  3. Uzun zamandır okuduğum en güzel yazılardan. Kendimi iyi hissettim. Buralarda yeniyim. Beklerim ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim okuduğunuz için :) Görüşürüz yine

      Sil
  4. Bu kitabı alsam mı kararsız kaldım evde 377373 kitap var ne zaman okuyacaksam derslerim başlayacak :) Yoksa alacaktım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alma tabi :) blogunda göz gezdirdim de yorumladığın kitaplar da heyecan var :) o kadar heyecan dolu kitabın arkasından bu belgesel izlemek gibi kalabilir :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME OYUNU 43

KELİME OYUNU 12

KAVGAYI KAYBETMEK