SONBAHAR HÜZNÜ

 



Güzel bir sonbahar günü...Rüzgarın esintisi var yüzlerde hafif hafif.Çocuklar dökülen yapraklarla oynuyor.Kartopu oynar gibi fırlatıyorlar yaprakları birbirine.Melek Hanım rüzgarın taşıdığı tozdan şikayetçi.Mehmet Bey vaktinde ofise yetişmek için hızlanarak gidiyor.

Köşedeki cafe de bir çift oturuyor.Kahve yudumlayarak muhabbet ediyorlar.Kulağım misafirliğe gidiyor yan masaya.Muhabbetlerine Ortak oluyorum sessizce.Genç hanımefendi Zarifoğlundan şu mısraları seslendiriyor.

"Bu dünya soğuk.

rüzgâr genelde ters yöne eser.
limon ağaçları kurur.
bahaneler hep hazır.
güzel günler çabuk geçer.
“içimiz hep bir hoşça kal ülkesi…"

İçindeki hüznü şiirle dile getiriyor, anlıyorum karşı masadan.
"hayatımda ters giden bi şeyler var.mutsuzum sana ihtiyacım var."demek istiyor.

Dikkat kesilip izlemeye başlıyorum merakla, muhabbet şöyle ilerliyor;

Genç beyefendi önce gülüyor sonra
-Sevmiyorum ben böyle depresyonel sözleri, olumsuzluğa sevkediyor. 

-Zarifoğlunun şiiri bu.

-Farketmez canım.Ünlü biri söyledi diye ben mutsuz olmak zorunda mıyım yani?

Genç hanımefendi acı bir tebessüm ediyor. "İnsan kendini bulduğu dizeleri okur.Eğer mutlu olsaydım içinde kelebekler uçuşan şiirler ısmarlardım sana."diyemiyor.

-Evet, haklısın diyor kısılan sesiyle.


Kahve yudumluyor, boğazından zor geçiyor.Vazgeçiyor içindeki hüznü anlatmaktan.Kendini anlatmaktan.Kırılan kalbini kahkahalarla saklıyor.
 Bedenen kalkmıyor o masadan ama ruhunun kalkıp gittiğinin farkındayım.

Şükrü Erbaş'ın 
"Bir durgun sudayız.Konuşsak da 
Kuş uçmuyor içimizdeki ormanda... dediği bu olsa gerek diyorum.

-Ne istersiniz hanımefendi? diyor garson 

-Acısından bir kahve istiyorum.

Not düşüyorum cep defterime;

"Sevgili kendim.Yürüyüp geçeceksin.Herkesin her şeyi anlamasını bekleyemezsin.Sen yürüyüp gideceksin.Anlayan anlayacak,anlamayan anlamayacak;dünyanın hepsine yetişemezsin.

Ama eğer;

Biri şiir mısrasıyla gelmişse, dalan gözleri varsa yahut gözlerindeki ışık sönmüşse ya da basit şeylerden kahkahalar atıyorsa bil ki yüreğindeki depremleri gizliyor.O insanı dinle, anlamasan da olur."
















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME OYUNU 43

KELİME OYUNU 12

KAVGAYI KAYBETMEK