Kız Beşikte, Çeyiz Sandıkta

 Selamlar.2 ekimde düğünüm olması sebebiyle birtakım hazırlıklar içerisindeyim.Uzak kaldım blogtan..



Ne kadar farklı adetlerimiz olduğunu öğreniyorum yeni yeni.Kayınvalide bohçası, elti,görümce bohçası,damat bohçası.....uzayıp gidiyor liste."Bu da neymiş ya boşverin bunları " deyince "yeni yetme " diye anılıyorum.

Ne demiş eskiler "Kız beşikte, çeyiz sandıkta" diye başlıyorlar nutuğa.Hele anneannem geçen "Olmaz yapicaz bohçayı.Bu bir murat." dedi.

"Murat nedir ya?Anneanne göreve gittiğim  bi bölgede turşuluk salatalığa "murat" diyorlardı  "deyince elindeki terliği şaplatıverdi.

Artık kızların çeyizi danteller değil kitaplar diyorum ama anlaşılamıyorum.

Okuntu muhabbeti var bi de.Oku diyenler de var.Havlu, çorap, tülbent hediye paketiyle paketlenip üzerine düğün tarihi yazılıp misafirler davet ediliyor.Modernleşmiş hali ise davetiyeler.

Annem genç kızken davetiye götürmüş köydekilere.Bi tane amca çıkıp

"Ay Helim!Bir kibrit koysaydın, ocağımızı tutuştursaydık,Bir sabun koysaydın elimizi yıkasaydık.Yahut bir çorap koysaydın ayağımıza giyseydik.Napalım biz bu kartı?" diye söylenmiş.

Annem de ahdetmiş.Okuntu vereceğim diye.Geçenlerde sandıklar açıldı.Çeyizler döküldü teyzemler toplayıp gelmişler havlu, çorap ne geldiyse okuntu olarak.Gördüm ki, herkes okuntu gelen eşyayı kullanmayıp biz de düğünde veririz diye saklamış.

Hülasa vel kelam,

Eskide kalmış okuntunun kullanılması.İhtiyaç varmış çünkü.Şimdilerde ise davetiyeyle aynı kaderi paylaşıyorlar.Etiketine bakılıp bi köşeye atılıyorlar.Davetiyenin yolun sonunu gördüğü yerde,okuntu sandığın dibini kapıyor.😄

Okuntuların kaçıncı el değiştirişi ya da kaç şehirde gezdiler bilmiyorum.Ama uzun bi süre elden ele dünyayı turlayacak gibi görünüyor.


Ben yine yeni yetme olarak bildiğimi okudum.Davetiye ile devam ettim yola.Güzel dileklerinizi bekliyorum.




Yorumlar

  1. Hayırlı olsunnn :)
    Adetler bana birazcık saçma geliyor yani herkes hepsini yapmak zorunda değil benim fikrim isteyen istediği gibi ayarlasın herşeyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bence de öyle olmalı.Aşırıya kaçılmamalı.Sandıklarda tozlanmaya terkedilecek eşyalar hiç alınmamalı.

      Sil
  2. ayyyy hayırlı olsun çok çok mutlu keyifli ol. yazını da çok sevdim, büssürü şey öğrendim, bu yazını koyayım bir ara bloguma da herkes öğrensin okuntu yu :) anane terliği hehehe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim deep :) aynı dilekleri senin için de temenni ediyorum

      Sil
  3. Hayırlı uğurlu olsun :) Köydeki amcaya bayıldım. Davetiye bence de faydasız bişey, kıyıda köşede atılıp gidiyor bir süre sonra gerçekten. Maille, WhatsApp ile, olmadı telefonla arayarak haber vermek daha basit olabilir belki de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Çok mantıklı online haber verilse ve insanlar yadırgamasa bu durumu.gerçi bu gidişle düğünler de online olacak

      Sil
  4. selam güzel blog

    YanıtlaSil
  5. Selam vakit ayırıp Okuduğunuz için Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, Sade ve Derin isimli blog sayesinde gördüm sizin. Öncelikle tebrik ederim, Allah tamamına erdirsin.:) Çok güzel söylemişsiniz; 'Artık kızların çeyizi danteller değil kitaplar' diye, ne kadar da doğru oysa.
    Ben davetiyeye önem veren biri olarak onu es geçemem, davetiyeniz çok cici. :) Siz kimsenin sözüne kulak asmayın..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME OYUNU 43

KELİME OYUNU 12

KAVGAYI KAYBETMEK