MİNİK KÜTÜPHANEM:DERLE TOPLA RAHATLA

 


Sokakta kuş seslerinin, masamda kaktüslerimin ve kahvemin bana eşlik ettiği güzel gir günden Günaydınlar diliyorum.
Bugün sizi çok sevdiğim ve hayatıma büyük dokunuşları olan bu minik dostumla tanıştıracağım.
Marie Kondo'dan DERLE TOPLA RAHATLA.
Pandemi sürecinde her gün toplamama rağmen yine dağınık olan ev ortamı oldukça sinir bozucuydu.Sabahtan akşama kadar eşyaları yerleştir, temizle.Dönüp baktığında ortada hiçbişey yok.
Annemin bir lafı vardır.”Hah, şimdi toplanacak bir ev haline geldi” diye.Ne demek istediğini tam olarak anladım sokağa çıkma yasağı sürecinde.
Ve tam bu esnada değerli bir arkadaşımın hediyesi olarak gelen bu kitap imdadıma yetişti.
İnsan ev toplamasını öğretir  mi ?Öğretir.

"Önce zihnini sonra etrafını topla.Ama unutma dağınık bir oda dağınık bir zihine eşittir." diyerek eğlenceli bir dille sadeleşme sürecini anlatır Marie Kondo.
Şimdilerde çok popüler olan  "Minimalist Yaşam " ın nasıl mümkün olacağını anlatan mükemmel bir kitap diyebilirim.
"AAA evet doğru söylüyor"diyerek okudum.

Kitabı bitirince yaptığım ilk şey herkes gibi elime çöp poşetlerini alıp evin her köşesinde yıllanmış, unutulmuş kullanılmayan  ne varsa çıkarıp atmak oldu.
Ne kadar çok kullanmadığım eşya olduğunu farketmek beni hayrete düşürdü.
Hele anılarım olarak nitelendirdiğim ilkokul çekilişinde çıkan anahtarlıktan tutun, hatıra defterlerim,ders notlarım,fotoğraflarım....Herhalde bi 20 yıl daha rahat saklardım.
Ama Marie Kondo kitabında der ki
“Duygusal açıdan önem taşıyan her bir  öğeyi elinize alıp bunlarla ne yapacağınıza karar verirken aslında geçmişinizle yüzleşiyorsunuz.”

Bu cümleler oldukça dokunaklı geldi bana.Önemli olanın o anıları yaşamak olduğunu ve elimde tuttuğum eşyalar olmasa da zihnimin derinliklerinde anılarımın hepsini sakladığımı farkettim.
Netice  olarak artık ihtiyacım olmayan ve benim için anlam ifade etmeyen eşyaların bir başkası için ne kadar kıymetli olabileceğini farkettim.

Sana tavsiyem hiç toplanmayan bir evin, odan, yaşam alanın varsa ve artık düzeltmenin vakti geldiğini düşünüyorsan 
✔️Önce bu kitabı oku
✔️Sonra fazlalıkları bul
✔️İhtiyaç sahiplerini ulaştır.

Göreceksin ki hem yaşam alanın ferahlayacak hem de senin evinde önemini kaybetmiş bir cevher başkasının elinde eski ışıltısına kavuşacak.
Unutma “Birilerinin çöpleri,başkalarının hazineleridir.

 





















Yorumlar

  1. Paylaşmak gibisi yoktur. Bence alışveriş yaparken minimalist olmakta fayda var. Islevselnolmayan hicbir şeyi almamak lazım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle :) bu zamana kadar doldurduklarımdan kurtulmak da beni rahatlattı.geçen haftaki filmi izleyip öyle gelicem bloğunuza severek takip ediyorum kitap etkinliği de süper oldu 🙂

      Sil
  2. ikigai ile birlikte bu kitabı da okumak lazım o zaman deseneee :)

    YanıtlaSil
  3. ben de aldım okuyacağım bir de bunun at kurtul ferahla kitabı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onu okumadım henüz.bu kitap bile fazlalıklardan kurtulmama sebep oldu.O daha etkilidir herhalde :)

      Sil
  4. Marie Kondo'yu ilk defa Netflix'teki programıyla tesadüfen tanışmıştım. İnsanda güzel bir motivasyon oluşturuyor gerçekten. Program biter bitmez ev, insana fazlalıklarla dolu bir yer gibi görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah değil mi :) Poşeti alıp bütün fazlalıklardan kurtulası geliyor insanın :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME OYUNU 43

KELİME OYUNU 12

KAVGAYI KAYBETMEK